Grafisk profil för Tia Jumbe och Ayurvediskt

Printempo har tagit fram en ny logotyp och grafisk profil för Tia Jumbe och hennes varumärke Ayurvediskt, som är en blogg, en webbutik och en podd. Tia Jumbe är hälsorådgivare, författare och föreläsare samt yoga- och meditationslärare.

Varumärkesstrategi

Uppdraget var att ta fram en varumärkesstrategi och en grafisk profil som kunde hålla samman företagets olika verksamheter och varumärken. Resultatet blev två varumärken som håller samman de olika verksamheterna och produkterna.

Symbol förenar logotyper

Grunden för den grafiska profilen är en gemensam symbol för de två varumärkena. Symbolen är ett specialritat monogram av Tias initialer ”TJ”. Symbolen och den ”etikett” som ramar in symbolen är tänkta att ge associationer till Indien, kunskap och hälsa. Färgerna är hämtade från ayurveda.

Vi tog fram en mall för Tias citat-inlägg på Instagram med formen från logotypen som grafiskt element.

Valet av Montserrat som profiltypsnitt utgick bland annat ifrån att det är tillgängligt på digitala plattformar och skulle kunna användas i alla kanaler.

Läs mer om Tia Jumbe.